Alla är vi farliga

Idag gick min seniorklass direkt till aulan för att lyssna på några som pratade om college och ansökan o sånt. Det var film-team där som filmade också, fränt. Jag satt o halvsov för var så trött men ganska kul o höra om college å så hur mycket det kostar o hur ansökningar går till osv. Värsta processen, stackars alla seniors måste vara värsta jobbiga året! Sen hade vi lektioner som vanligt. Sen skulle ju jag och Sarah spela tennis efter skolan hos mig här, då hon skulle ta samma skolbuss som mig förståss. Men nejnej, här går vi fortfarande på dagis. Ska du åka med en annan skolbuss för att följa med nån hem efter skolan ska du följande: 1. Be din madre o padre fylla i en lapp till skolans office. 2. Lämna lappen innan first period. 3. Hämta lappen och visa för "skolbussvakten" (en snubbe som har walkie-talkie och kontrollerar bussarna o ungarna) 4. Ge lappen till busschaffisen.

Så när vi går på skolbussen (jag har världens bittraste busskärring som hatar sitt jobb) säger hon att ingen annan än dom hon känner igen får vara på bussen utan pass och även "skolbussvakten". Snälla rara vi är väl inte 4 år?! Dom tror att alla ska "rymma iväg" för att göra något olagligt som att röka på elr starta slagsmål. Ibland är det bara LITE för mycket. Men det är bara att börja o vänja sig...


Joey på gitarren, är så glad att jag har gitarr som lektion. Fett kul äre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0