Första skoldagen

Det var verkligen direkt taget ur en tonårsfilm.
 
Åkte skolbuss till skolan, snacka med lite människor. Anlände till skolan och det var totalkaos. Hur mycket folk som helst och alla blir avsläppta av 100 olika skolbussar. Jag försökte hitta mitt klassrum, irrade runt i hela skolan ett tag tills jag hittade rätt. Och där satte jag mig. Ensam o rädd. Kunde direkt se vilka som var dom coola kidsen i klassen, sen blev jag vänner med dom hela bunten ganska snabbt. Det var bara upprop först, sen gick jag till first period. Anatomy, alla var så stora där. Kännde mig jätteliten men det kanske berodde på att jag hade upprop med juniors o alla mina klasser är med seniors. Aja, det var iaf fett svårt och vi har redan fått läxa, herrejisses.
Sen var det gitarr, där jag fick 2 nya buddies, och på fredag ska vi en o en uppträda en låt inför klassen på 40 pers, vad är detta? Kan ju knappt spela!!! Den lektionen var askul iaf och läraren var asbra och snäll. Sen var det dags för lunch och jag lärde känna en tjej som har samma 3 klasser som mig så vi käkade lunch ute i solen med hennes kompisar. Sen hade jag matte där vi gjorde ett test vilket inte var så svårt, trodde nämligen att det skulle vara MYCKET svårare på engelska! Där träffade jag också en dansk utbytesstudent så vi är ju lite i samma position!
 
Sista klassen var sculpture, alla sov, alltså skojar inte jag kollade runt i klassrummet och jag tror folk tar denna class för att man typ inte behöver göra nått. En kille snarkade liksom högt o lärarn verkade inte bry sig. Där fick vi också läxa som jag gjorde för en stund sen. Jag ska skulpturera en ladybug yesss.
 
När skoldagen var slut ringde klockorna och de 100 skolbussarna började rulla in på skolan och det kryllade av folk överallt och jag stod där ensam o virrig och hade inte en jäkla aning om vilken buss jag skulle hoppa på, men sen hörde jag mitt namn ropas bland folkmassorna och så hittade jag rätt buss till slut! puuh, kom hem utmattad, käkade middag, sen åkte vi till Mcdonalds o så träffade jag min Local Coordinator Glenn. Vi satt å pratade i typ 2 timmar om livet o han berättade massa roliga historier om vad han vart med om, jättemysig o rolig gubbe!!
 
Nu har jag duschat o ska sova, eller skypa först! Har just gjort min lunch tills imorrn eftersom man tar med lunch till skolan här. Ojj vilket långt inlägg detta blev. Men jag tänkte bara sammanfatta detta med att det var jättelätt att skaffa nya vänner för såfort man säger att man är utbytesstudent så flockas det av människor runt en och det kommer liksom fram människor man inte har en aning om vilka dom är och presenterar sig och frågar om man vill äta lunch med dom osv. t.o.m vid 3 olika tillfällen har folk gått förbi i korridorerna och ropat: Heey Susanna!! Så man har ganska mycket uppmärksamhet runt sig! Vi hörs imorrn, bussen anländer 7.20 (diiiiiieeee) så blir en riktig tidig morgon för min del! Puspuss
 
Dessa trappor går jag upp för nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0